Doe je mee?
De Friesland comminity.

Ontwikkeling van de identiteit en stijl.

Klant.

Onderdelen.

Identiteit, Branding, Logo, Huisstijl

Samen met De Friesland een nieuwe community neerzetten

De Friesland kwam bij ons met de vraag of wij ze wouden helpen met de ontwikkeling met het logo en de stijl voor een nieuw te lanceren platform: doejemee.nl. Een plek voor iedereen die gezond wil eten, bewegen en mentaal fit wil blijven. Of je nu volgt, deelt, reageert óf meedoet aan challenges; het kan hier allemaal. Meld je aan en vorm samen met ons de meest vitale mienskip van Nederland. 

Uitgangspunten

Er was al veel denkwerk aan vooraf gegaan en door omstandigheden was de deadline ook al binnen twee weken van briefing (het platform was namelijk al in ontwikkeling). Kortom: we moesten pragmatisch en snel te werk gaan. 

Proces​

Om te kunnen voldoen aan de verwachtingen en binnen de gestelde tijd goed te kunnen leveren hebben we een strakke planning opgezet. Hierbinnen hebben we het hele proces opgebroken in behapbare stappen, waarbij elke stap snel gezet kon worden en hierop ook snel feedback kon worden gegeven.

Ontwikkeling van het beeldmerk 'een gezond gesprek'

De opbouw van het (hierboven te zien) beeldmerk heeft een opbouwend verhaal.We zijn begonnen met een object in de vorm van de combinatie van een pompeblêd en een hart, dit linkt het beeldmerk met Friesland en met gezondheid.  Vervolgens hebben we van de vorm een spreekwolk gemaakt door het toevoegen van een driehoek. Er wordt ineens iets verteld. We pakten dezelfde vorm, spiegelden deze, speelden met de grootte en gaven het een kleur. Er ontstaat een gesprek.

We voegen de naam – doe je mee – toe en plaatsen daarbij ‘je’ in de gesprekswolk. Je bent onderdeel van het gesprek geworden. Door ‘je’ los te plaatsen in een andere kleur, ontstaan er twee teksten. a) “doe mee” en b) “doe je mee”. Dit leent zich ook goed voor animatie.

We voegden additionele elementen toe om de gewenste kleuren goed te kunnen verwerken. Door toevoeging van de elementen op bepaalde wijze kan de vorm ook nog eens als een appel gezien worden, wat ook weer linkt naar gezondheid.

Andere cases.

Heb je een project in gedachten?
Laten we samen aan de slag gaan.

Waar kunnen we je bij helpen?

We reageren (heel erg) snel.

Wij geloven dat samenwerken leidt tot het beste resultaat. Samenwerken met elkaar en met onze klanten. Jij hebt kennis van de branche, wij weten hoe we een goed verhaal kunnen vertellen en welke middelen nodig zijn om dit over te brengen aan de doelgroep. Laten we het hier snel eens over hebben, we horen graag van je!

TRGR – Digital Creative Agency