Kaj Haandrikman
Campagnes maken die raken, daar zijn we goed in en worden we blij van.
Websites met net dat beetje extra, daar gaan we voor.
Ontwikkeling van de volledige identiteit, huisstijl en website.
Branding|Huisstijl|Identiteit|Logo|UX/UI design|Webdevelopment
Samen met Noordhoff een nieuw merk neerzetten
Toentertijd iets nieuws voor TRGR. Waar we normaal keihard werkten aan digitale campagnes kregen we nu het vertrouwen om een compleet nieuw merk neer te zetten: Van identiteit en merkbeloften tot huisstijl en website. Studiemeister is een nieuw label van Noordhoff. Studiemeister verzorgt een nieuwe digitale manier van studeren. Je hebt altijd en overal toegang tot je studiemateriaal en je kunt je eigen voortgang altijd inzien. De docent stelt het studiemateriaal online samen, waardoor je niet meer betaalt voor veel content die je niet nodig hebt of met dikke boeken hoeft te slepen.
Om tot het concept te komen hebben we samen met alle stakeholders binnen het nieuwe label een identiteitssessie gehouden. Vanuit zo’n sessie leren we het product beter kennen en brengen we kernwaarden, merkbeloftes en doelgroepen in kaart. Ook kijken we goed naar wat de behoeftes van de doelgroep zijn en zorgen we dat de identiteit en huisstijl daar uiteindelijk goed bij aansluiten.
De output van de sessie gebruiken we als input voor het merkverhaal. Het merkverhaal vertelt waar het merk voor staat en wat we de doelgroep(en) kunnen beloven. Met een merkverhaal waar we met z’n allen achter staan weten we waarom het merk bestaat, wat de visie is en vooral wat het onderscheidend vermogen van het merk is. Het merkverhaal is de basis voor de visuele stijl en tone-of-voice.
Het merkverhaal en daarmee ook de merkessentie zijn inmiddels duidelijk: Een echte studiemeister heeft alles onder controle. Een mooie kapstok om mee aan de slag te gaan. Na een mooie verkenningsronde is de conclusie dat er een logisch voorbeeld is voor iemand die alles onder controle heeft. Namelijk: Een superheld. Het uiteindelijke beeldmerk is hier een afgeleide van. Hier is een frisse en uitnodigende stijl omheen gebouwd die helemaal past bij de kernwaarden van studiemeister.
Om de consistentie in het merk zo goed mogelijk te bewaken is er als een brandbook ontwikkeld. Dit brandbook is er voor iedereen die met het merk aan de slag gaat. Hoe moet ik het logo gebruiken? Wat zijn de kleuren? Wat is de tone-of voice en waar staat het merk voor? Al deze vragen worden beantwoord in dit heldere document.
Een uitdagend project voor ons. Noordhoff gaf ons, na een aantal eerdere prettige samenwerkingen op campagneniveau, het vertrouwen om de volledige identiteit van een nieuw merk neer te zetten. Mede dankzij een vlotte samenwerking met het team van Noordhoff zijn we trots op het resultaat en kunnen we onszelf helemaal vinden in de merkessentie van studiemeister: Alles onder controle.
Heb je vragen of wil je weten wat TRGR voor jou kan betekenen? Schroom dan niet en neem snel contact op! Vul het formulier in en we reageren op werkdagen binnen 24 uur.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij en onze partners technologieën zoals cookies om informatie over het apparaat op te slaan en/of te openen. Toestemming voor deze technologieën stelt ons en onze partners in staat om persoonlijke gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site te verwerken en om gepersonaliseerde en niet-gepersonaliseerde advertenties te tonen. Als u geen toestemming geeft of deze intrekt, kan dit invloed hebben op bepaalde functies.
Klik hieronder om in te stemmen met het bovenstaande of om specifieke keuzes te maken. Je keuzes zullen alleen worden toegepast op deze site. Je kunt je instellingen te allen tijde wijzigen, inclusief het intrekken van je toestemming, door gebruik te maken van de knoppen op het Cookiebeleid of door te klikken op de knop 'Toestemming beheren' onderaan het scherm.