Kaj Haandrikman
Campagnes maken die raken, daar zijn we goed in en worden we blij van.
Websites met net dat beetje extra, daar gaan we voor.
Volledige campagne ontwikkeling met inzet van onder andere video, display en social media.
Banners|Campagne concept|Foto's|Social|Video’s
Samen met digital marketing bureau Tomorrowmen en Yarden hebben we vormgegeven aan de prijswinnende jongerencampagne.
Uitvaartverzekeraar Yarden wil de dood bespreekbaar maken. Om mensen ervan bewust te maken dat praten over de dood en uitvaart-wensen erg belangrijk is, zijn er de afgelopen jaren verschillende campagnes gevoerd. Deze marketingcampagne werd specifiek voor de doelgroep van jongeren tussen de 18 en 35 jaar opgetuigd.
Yarden vroeg ons na te denken over een marketingcampagne voor de doelgroep jongeren tussen de 18 en 35 jaar. Deze doelgroep heeft weinig tot geen interesse bestaat in het regelen van de uitvaart. Ze hebben een bepaalde financiële kwetsbaarheid en weten vaak niet wat de financiële gevolgen zijn van overlijden.
We bedachten hiervoor een vernieuwend concept waarbij jongeren online getarget worden met uitingen rondom ‘life events’, passend bij de fase van hun leven en de media waarop de doelgroep zich bevindt. Uit vooronderzoek bleken dit ideale momenten om bij jongeren bewustwording te creëren, ze vooruit te laten denken en zelfs te stimuleren om een uitvaartverzekering af te sluiten.
Om de campagne een eigen identiteit te geven hebben we uniek beeldmateriaal geschoten voor de jongerencampagne. We hebben drie modellen uitgekozen die goed passen bij de drie sub-doelgroepen en schreven de scripts uit voor de video’s. Tijdens een efficient geplande shoot-dag schoten we de video’s als de foto’s om-en-om.
Met het geschoten beeldmateriaal zijn we vervolgens de concepten gaan invullen. We spraken vooraf samen een aantal feedback momenten af en zorgden voor een gestroomlijnde productie workflow. Voor deze campagne hebben we onder andere verschillende fases video, Social Media en Display HTML5 banners ontwikkeld.
Om een goed aansluitend verhaal te kunnen vertellen hebben we de doelgroep opgedeeld in 3 sub-doelgroepen; de student, de startende werker en het jong gezin. Deze sub-doelgroepen hebben hebben we vervolgens in een see think do (care) model aangesproken, om zo de juiste boodschap op het juiste moment (en middel) te kunnen vertellen.
Samen met Tomorrowmen wonnen we met de Yarden jongerencampagne de prijs voor beste programatic campagne 2019 in de categorie Branding en Awareness.
De jury van de Programmatic Awards vond het koppelen van media inzet aan belangrijke levensgebeurtenissen erg goed bedacht. Ze roemden de pragmatische aanpak bij deze uitdagende case en de succesvolle campagneresultaten.
Heb je vragen of wil je weten wat TRGR voor jou kan betekenen? Schroom dan niet en neem snel contact op! Vul het formulier in en we reageren op werkdagen binnen 24 uur.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij en onze partners technologieën zoals cookies om informatie over het apparaat op te slaan en/of te openen. Toestemming voor deze technologieën stelt ons en onze partners in staat om persoonlijke gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site te verwerken en om gepersonaliseerde en niet-gepersonaliseerde advertenties te tonen. Als u geen toestemming geeft of deze intrekt, kan dit invloed hebben op bepaalde functies.
Klik hieronder om in te stemmen met het bovenstaande of om specifieke keuzes te maken. Je keuzes zullen alleen worden toegepast op deze site. Je kunt je instellingen te allen tijde wijzigen, inclusief het intrekken van je toestemming, door gebruik te maken van de knoppen op het Cookiebeleid of door te klikken op de knop 'Toestemming beheren' onderaan het scherm.