hallo@trgr.nl

050 211 2548

Maatwerk website laten maken Groningen: De key tot online succes

9 oktober 2023
Door:

Kaj Haandrikman

Maatwerk website, uittekenen op tablet met verschillende kleuren
Snel naar:

Campagnes maken die raken, daar zijn we goed in en worden we blij van.

Websites met net dat beetje extra, daar gaan we voor.

Ga ook voor werk dat raakt.

Yarden man en vrouw in TRGR beeldmerk

Yarden

Jongerencampagne

Volledige campagne ontwikkeling met inzet van onder andere video, display en social media.

Onderdelen

Banners|Campagne concept|Foto's|Social|Video’s

Samen met digital marketing bureau Tomorrowmen en Yarden hebben we vormgegeven aan de prijswinnende jongerencampagne.

Uitvaartverzekeraar Yarden wil de dood bespreekbaar maken. Om mensen ervan bewust te maken dat praten over de dood en uitvaart-wensen erg belangrijk is, zijn er de afgelopen jaren verschillende campagnes gevoerd. Deze marketingcampagne werd specifiek voor de doelgroep van jongeren tussen de 18 en 35 jaar opgetuigd.

Arnoud bij Fotoshoot van yarden
Video afspelen

De uitdaging

Yarden vroeg ons na te denken over een marketingcampagne voor de doelgroep jongeren tussen de 18 en 35 jaar. Deze doelgroep heeft weinig tot geen interesse bestaat in het regelen van de uitvaart. Ze hebben een bepaalde financiële kwetsbaarheid en weten vaak niet wat de financiële gevolgen zijn van overlijden.

Concept 'Goed voor elkaar'

We bedachten hiervoor een vernieuwend concept waarbij jongeren online getarget worden met uitingen rondom ‘life events’, passend bij de fase van hun leven en de media waarop de doelgroep zich bevindt. Uit vooronderzoek bleken dit ideale momenten om bij jongeren bewustwording te creëren, ze vooruit te laten denken en zelfs te stimuleren om een uitvaartverzekering af te sluiten.

Video en fotoshoot

Om de campagne een eigen identiteit te geven hebben we uniek beeldmateriaal geschoten voor de jongerencampagne. We hebben drie modellen uitgekozen die goed passen bij de drie sub-doelgroepen en schreven de scripts uit voor de video’s. Tijdens een efficient geplande shoot-dag schoten we de video’s als de foto’s om-en-om.

Fotoshoot van mevrouw van Yarden

Uitwerking

Met het geschoten beeldmateriaal zijn we vervolgens de concepten gaan invullen. We spraken vooraf samen een aantal feedback momenten af en zorgden voor een gestroomlijnde productie workflow. Voor deze campagne hebben we onder andere verschillende fases video, Social Media en Display HTML5 banners ontwikkeld.

 

Om een goed aansluitend verhaal te kunnen vertellen hebben we de doelgroep opgedeeld in 3 sub-doelgroepen; de student, de startende werker en het jong gezin. Deze sub-doelgroepen hebben hebben we vervolgens in een see think do (care) model aangesproken, om zo de juiste boodschap op het juiste moment (en middel) te kunnen vertellen.

Yarden verschillende adds preview

Prijswinnende campagne.

Samen met Tomorrowmen wonnen we met de Yarden jongerencampagne de prijs voor beste programatic campagne 2019 in de categorie Branding en Awareness.

 

De jury van de Programmatic Awards vond het koppelen van media inzet aan belangrijke levensgebeurtenissen erg goed bedacht. Ze roemden de pragmatische aanpak bij deze uitdagende case en de succesvolle campagneresultaten.

Tagline in het wit
TRGR blur medewerkers mock-up
Profielfoto van Arnoud
Arnoud Kingma
Sr. Creative & Managing partner

Benieuwd wat trgr voor jou kan betekenen?

Heb je vragen of wil je weten wat TRGR voor jou kan betekenen? Schroom dan niet en neem snel contact op! Vul het formulier in en we reageren op werkdagen binnen 24 uur.