AutoAbonnement
Autorijden zoals jij dat wilt.

Volledige campagne ontwikkeling met inzet van onder andere video, display en social media.

Klant.

Onderdelen.

Concept, Branding, Campagne, Video, Fotografie, Social, Banners

Samen met AutoAbonnement (onderdeel van Volkswagen Financial Services) hebben we de digitale campagne ‘Autorijden zoals jij dat wilt’ ontwikkeld.

AutoAbonnement.nl is het overkoepelende private lease label van de VWPFS-groep en de grootste speler in Nederland op het gebied van private lease. Na het winnen van de pitch voor structureel creatief partner zijn we gestart met het ontwikkelen van het overkoepelende concept: Autorijden zoals jij dat wilt.

Play Video

Stap 1: Conceptontwikkeling

Om tot het concept te komen hebben we samen met de klant en het mediabureau een conceptingsessie gehouden. Vanuit zo’n sessie leren we de klant beter kennen en brengen we het product en de doelgroepen in kaart. Ook kijken we goed naar wat de behoeftes van de doelgroep zijn en hoe we daar zo goed mogelijk op kunnen inspelen met de campagne.

Stap 2: Concept vertalen naar storyboard

De output van de sessie gebruiken we als input voor het concept en storyboard van de campagne. Omdat we een brede doelgroep aan willen spreken is het belangrijk dat het concept bij iedereen past en niemand uitsluit. Het overkoepelende thema is mede daarom “Autorijden zoals jij dat wilt” geworden. Dit kunnen we vervolgens per doelgroep specifieker maken.

We vertalen dit concept door naar passende teksten en beelden. Dit is zometeen de basis voor de verdere uitwerking, elke uiting in de campagne moet namelijk een eenduidig verhaal vertellen.

Stap 3: Doorvertaling naar middelen

Nu het overkoepelende concept duidelijk is gaan we kijken naar de gelaagdheid van de campagne-opzet en naar welke uitingen hier het beste bij passen. We maken deze uitingen in conceptvorm op, zodat we weten wat er aan beeldmateriaal geproduceerd moet worden.

Omdat een oudere vrouw anders kijkt naar auto’s dan een jonge man is het belangrijk dat elke doelgroep een uiting ziet die aansluit bij zijn of haar wensen. Daarom zal bij een oudere vrouw de focus meer liggen op service en bij een jonge man meer op status.

Stap 4: Beeldproductie (foto & video)

Om de campagne een eigen identiteit te geven hebben we uniek beeldmateriaal geschoten voor AutoAbonnement. We hebben modellen (zowel mensen als auto’s) uitgekozen die goed passen bij de doelgroepen en schreven de scripts uit voor de video’s. Tijdens de efficient geplande shoot-dag hebben we veel beeld kunnen schieten waar AutoAbonnement ook in de toekomst mee vooruit kan.

Stap 5: Ontwikkelen middelen

Met het nieuwe beeldmateriaal zijn we de productie ingegaan. We spraken vooraf samen een aantal feedback momenten af en zorgden voor een gestroomlijnde productie workflow. Voor deze campagne hebben we onder andere verschillende fases video, social media en display banners ontwikkeld.

Werk met een glimlach en passie.

Voor ons was dit project een voorbeeld van onze ideale manier van werken. We zaten samen met de klant vroeg aan tafel en zijn betrokken bij elke stap. Hierdoor hebben we de klant echt kunnen meenemen in ons proces wat resulteerde in een goed eindproduct.

“Samenwerken met TRGR is een aanrader voor iedereen. Als creatieve partner werken we samen naar een concept dat past bij de essentie van ons bedrijf. Deze samenwerking is soepel, effectief en vernieuwend. Ze denken proactief mee en leveren zoals beloofd, ongeacht de eventuele complexiteit van het verzoek. Aan alles is te merken dat wordt gewerkt met een glimlach en passie voor datgene dat zij doen, en dat inspireert!”

Indy van Zijp – Online Marketeer Volkswagen PON Financial Services

Andere cases.

Heb je een project in gedachten?
Laten we samen aan de slag gaan.

Waar kunnen we je bij helpen?

We reageren (heel erg) snel.

Wij geloven dat samenwerken leidt tot het beste resultaat. Samenwerken met elkaar en met onze klanten. Jij hebt kennis van de branche, wij weten hoe we een goed verhaal kunnen vertellen en welke middelen nodig zijn om dit over te brengen aan de doelgroep. Laten we het hier snel eens over hebben, we horen graag van je!

TRGR – Digital Creative Agency