Campagnes maken die raken, daar zijn we goed in en worden we blij van.
Websites met net dat beetje extra, daar gaan we voor.
Het opbouwen van een sterk merk is van essentieel belang voor elk bedrijf dat zich wil onderscheiden van de concurrentie. Een belangrijk aspect van het creëren van een merk is branding, waarbij de nadruk ligt op het ontwikkelen van een onderscheidende identiteit die de kernwaarden van het bedrijf of merk vertegenwoordigt en deze op een effectieve manier communiceert naar het publiek.
Branding|Huisstijl|Identiteit|Logo
Het gaat hierbij om het ontwikkelen van een uniek concept en visuele identiteit, zoals het logo, de kleuren, de typografie, de tone-of-voice en andere visuele kenmerkende elementen die consistent worden toegepast op alle communicatie-uitingen van het bedrijf. Een goed ontworpen en consequent toegepaste identiteit en huisstijl draagt bij aan een herkenbaar en betrouwbaar merk en kan een cruciale rol spelen bij het opbouwen van een sterk merk en het behalen van succes op de lange termijn.
Verzekeringsmaatschappij De Friesland had de wens om een nieuw community platform te lanceren en wij zijn gevraagd om het logo en de huisstijl te ontwikkelen om het platform goed in de markt te zetten. Doejemee.nl (tegenwoordig te vinden onder samenfitter.nu) is een plek voor iedereen die gezond wil eten, bewegen en mentaal fit wil blijven. Of je nu volgt, deelt, reageert óf meedoet aan challenges; op doejemee.nl kan het allemaal. Meld je aan en vorm samen met ons de meest vitale mienskip van Nederland.
Bij het managen van het project is het belangrijk om rekening te houden met verschillende factoren die van invloed zijn op het succesvol afronden van het project binnen de gestelde tijd. Zo was veel van het denkwerk voor de nieuwe community al gedaan toen De Friesland ons inschakelde en het platform zelfs al in ontwikkeling. Mede hierdoor was er na de briefing slechts twee weken beschikbaar voor het ontwerpen van het logo en de huisstijl. In deze situatie is het essentieel om pragmatisch en snel te werk te gaan.
Om aan deze verwachtingen te voldoen en binnen de gestelde tijd goed te kunnen leveren, hebben we een strakke planning opgezet. Hierin hebben we het hele proces opgebroken in behapbare stappen, waarbij elke stap snel kon worden uitgevoerd en feedback snel kon worden gegeven. Deze aanpak maakt het mogelijk om adequaat te reageren op eventuele problemen en maakt het proces efficiënter en effectiever, daarnaast draagt het bij aan een succesvolle afronding van het project binnen de gestelde tijd.
Het beeldmerk (zoals hierboven te zien) dat is ontwikkeld voor doejemee.nl heeft een opbouwend verhaal. Tijdens de ontwikkeling hiervan zijn we gestart met een object bestaande uit een een combinatie tussen een hart en een pompleblêd (een Nederlands waterblad). Deze twee elementen van het beeldmerk koppelen Friesland en gezondheid aan elkaar. Door het toevoegen van een driehoek hebben we de vorm uitgewerkt naar een spreekwolk, waardoor er ineens iets verteld wordt. De diverse vormen en elementen creëren samen de basis voor het beeldmerk.
Vanuit hier zijn we gaan spelen met spiegelen, kleuren, groottes en teksten. De naam van het platform wordt toegevoegd en door het plaatsen van ‘je’ in de gesprekswolk, ben je onderdeel van het gesprek geworden. Door ‘je’ los te plaatsen in een andere kleur, ontstaan er twee teksten. a) “doe mee” en b) “doe je mee”. Tevens leent deze opbouw zich goed voor animatie. We voegden additionele elementen toe om de gewenste kleuren goed te kunnen verwerken. Door toevoeging van de elementen op bepaalde wijze kan de vorm ook nog eens als een appel gezien worden, wat ook weer linkt naar gezondheid. De combinatie van al deze keuzes leidt tot een beeldmerk dat centraal staat voor het ontstaan van een gesprek.
Heb je vragen of wil je weten wat TRGR voor jou kan betekenen? Schroom dan niet en neem snel contact op! Vul het formulier in en we reageren op werkdagen binnen 24 uur.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | Deze cookie wordt ingesteld door de GDPR Cookie Consent plugin. De cookie wordt gebruikt om de toestemming van de gebruiker op te slaan voor de cookies in de categorie "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | Deze cookie wordt ingesteld door GDPR Cookie Consent plugin. De cookie wordt gebruikt om de toestemming van de gebruiker op te slaan voor de cookies in de categorie "Noodzakelijk". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | Deze cookie wordt ingesteld door de GDPR Cookie Consent plugin. De cookie wordt gebruikt om de toestemming van de gebruiker op te slaan voor de cookies in de categorie "Overige". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | De cookie wordt ingesteld door GDPR Cookie Consent plugin om de toestemming van de gebruiker voor de cookies in de categorie "Prestatie-/functionaliteitscookies". |
viewed_cookie_policy | 11 months | Deze cookie wordt ingesteld door de GDPR Cookie Consent plugin en wordt gebruikt om op te slaan of de gebruiker al dan niet heeft ingestemd met het gebruik van cookies. Er worden geen persoonlijke gegevens in opgeslagen. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
Analytische gegevens verzamelen | 1 maand | Hiermee zorgen we ervoor dat jij de optimale ervaring beleeft op onze website. Met deze gegevens weten we waar jij vast loopt en wat we moeten verbeteren. |