Dynamische banners.

De inhoud van dynamische banners wordt bepaald door bijvoorbeeld informatie uit een feed en/of een geolocatie. Dynamische banners worden vaak ingezet als retargeting instrument. Je laat bijvoorbeeld de bezoekers van je website weer de content zien die ze eerder hebben bekeken. Ook is het een ideale manier om je banners te testen en verder te optimaliseren.

Dynamische banner

Slimme dynamische content.

De feed die we aan de banner koppelen zorgt ervoor dat we zo relevant mogelijke informatie kunnen tonen aan de bezoeker. We programmeren de dynamische banners zo dat deze automatisch alle afbeeldingen en teksten precies op de goede manier plaatst en schaalt.

Je kunt ook met de feed regelen dat er specifieke animaties en functies aan- of uitgezet worden. Zo kunnen bijvoorbeeld op afstand een specifieke korting aan zetten. We kunnen dus heel eenvoudig de banner aanpassen, waardoor we de customer journey verder optimaliseren.

Soorten slimme banners.

Dynamische content
We kunnen op basis van variabelen de inhoud die we hier aan gekoppeld hebben laden in dynamische banners. Zo kunnen we op bepaalde tijdstippen verschillende boodschappen laten zien, verschillende talen integreren, aftellen naar het einde van een actie en kunnen we de banner voorzien van een CMS functie, zodat je zelf snel de inhoud van de banner kunt aanpassen.

Geolocatie & store-locator
Zoals de naam al doet vermoeden, is op geografische locatie gebaseerde dynamisch adverteren afgestemd op de locatie van uw kijker. Deze methode is handig als u in de winkel verkeer wilt genereren of rekening wilt houden met regionale verschillen.

API Koppelingen
De slimme banners kunnen we ook via een API koppelen met bijvoorbeeld buienradar. Zo weten we in de banner wat voor weer het is en zo kunnen we het bijvoorbeeld realtime laten regenen of sneeuwen in de banner. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te verzinnen.

DV360 en DoubleClick Studio.

Studio (voorheen bekend als DoubleClick Studio) is het platform voor creatieve oplossingen van Google, waar adverteerders hun advertenties kunnen bouwen, innoveren en beheren.

Studio integreert met de rest van de Google Marketing Platform stack. Of het nu gaat om een verandering van advertentietekst voor een verkoopperiode, het testen van verschillende afbeeldingen op basis van geografische locatie of zelfs het werken met targeting van Display & Video 360 (DV360) om ervoor te zorgen dat de creatieve boodschap overeenkomt met de targetingmethode.

Platform onafhankelijk.

Naast dynamische advertenties bouwen in DoubleClick Studio, ontwikkelen we natuurlijk voor en met veel meer platformen en technieken deze slimme banners. Zo ontwikkelen we ook regelmatig voor o.a. Weborama, Adsolutions, Sizmek, Adform, JustPremium of Relay42 dynamische HTML5 banners. 

Platformen

Snel schakelen.

Strakke deadlines, die kennen we. Sterker nog, meer dan de helft van onze opdrachten heeft een krappe deadline. Het liefst nemen we natuurlijk ruim de tijd om goed na te denken (en te sparren) over een dynamische bannerset, maar we snappen dat de ideale wereld vaak niet strookt met de realiteit. Daarom denken we graag met de klant mee en zorgen we voor een efficiënte productie-flow en tijdige aanlevering.

TRGR staat voor 1-op-1 contact met de uitvoerende designer en developer. Dit zorgt voor korte lijnen en een vlotte manier van werken.

Neem nu contact met ons op en ervaar onze manier van werken!

Waar kunnen we je bij helpen?

We reageren (heel erg) snel.

Wij geloven dat samenwerken leidt tot het beste resultaat. Samenwerken met elkaar en met onze klanten. Jij hebt kennis van de branche, wij weten hoe we een goed verhaal kunnen vertellen en welke middelen nodig zijn om dit over te brengen aan de doelgroep. Laten we het hier snel eens over hebben, we horen graag van je!

TRGR – Digital Creative Agency