Kaj Haandrikman
Campagnes maken die raken, daar zijn we goed in en worden we blij van.
Websites met net dat beetje extra, daar gaan we voor.
Een campagne die raakt begint met een sterk verhaal dat de juiste doelgroep aanspreekt en overtuigt. Het campagneconcept vormt de basis voor alle middelen die worden ingezet om dit verhaal te vertellen, van tekst tot beeld en van video tot social media-post. Een goed campagneconcept is daarom van essentieel belang voor het succes van de campagne.
Bij het ontwikkelen van het campagneconcept gaan we samen aan de slag om een verhaal te maken dat past bij het merk, product of dienst. Dit doen we door te beginnen met de vraag “waarom”. Waarom bestaat het merk? Waarom helpt het product of de dienst de doelgroep verder? Door deze vragen goed te beantwoorden, komen we tot een duidelijk en krachtig verhaal dat de doelgroep(en) aanspreekt en de basis vormt voor alle uitingen binnen de campagne.
Het ontwikkelen van het campagneconcept begint met een brainstorm waarin we de basis voor het idee bedenken. Dit wordt vervolgens uitgewerkt tot een conceptverhaal, dat de leidraad vormt voor alle uitingen binnen de campagne. Het conceptverhaal kan bijvoorbeeld worden gepresenteerd in een korte pitch van ongeveer 30 seconden, waarin het verhaal bondig wordt verteld.
Het is belangrijk dat het overkoepelende verhaal van de uitingen gelijk is, zodat er tijdens de campagne een eenduidig verhaal wordt verteld. Hierbij is het van belang om rekening te houden met de verschillende media en de bijbehorende doelstellingen. Zo kan er in een animatievideo meer worden verteld dan in een dynamische retargetingbanner. De uitingen dienen zich aan te passen aan de verschillende fases van de customer journey, waarbij de nadruk afhankelijk van de fase kan verschuiven van informatief (de “See”-fase) naar conversiegericht (de “Do”-fase).
Een goed campagneconcept is daarom de basis voor een effectieve campagne die raakt en de doelgroep overtuigt. Door een sterk verhaal te ontwikkelen dat past bij het merk, product of dienst en de doelgroep(en) aanspreekt, kan er tijdens de campagne een eenduidig verhaal worden verteld dat bijdraagt aan het succes van de campagne.
“TRGR offers a combination of great creativity and solid technical knowledge about various ad serving platforms. Their works are delivered in an agile and precise way that enabled me to test, learn and move fast according to customer needs in a digital world.”
Senior media manager, Bugaboo
Heb je vragen of wil je weten wat TRGR voor jou kan betekenen? Schroom dan niet en neem snel contact op! Vul het formulier in en we reageren op werkdagen binnen 24 uur.
To provide the best experiences, we and our partners use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us and our partners to process personal data such as browsing behavior or unique IDs on this site and show (non-) personalized ads. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Click below to consent to the above or make granular choices. Your choices will be applied to this site only. You can change your settings at any time, including withdrawing your consent, by using the toggles on the Cookie Policy, or by clicking on the manage consent button at the bottom of the screen.